Geri

Ortaokulumuzda Eğitim

Yediiklim Bengi Koleji akademik programımızda her öğrencinin kendi kapasitesinin en üst sınırına ulaşması hedeflenmekte ve bu amaca ulaşmak için zengin ve titiz bir eğitim-öğretim programı uygulanmaktadır.

Öğrencilerimizin öğrenmeyi sevmeleri ve doğal bir öğrenme ortamı oluşması için zengin bir öğretim ortamı sunulmaktadır. Her sınıfımızda bulunan son teklolji led akıllı tahtalarımız ile eğitim teknolojileri sonuna kadar kullanılmakta ve Z kuşağının öğrenme düzeyini ve motivasyonunu yükselten bir öğrenme ortamı sunulmaktadır.

Okulumuzda bulunan, Fen ve Teknoloji, Kodlama ve Robotik, Müzik, Ekoloji, Görsel Sanatlar, Satranç sınıfları ile eğlenceli öğrenme ortamları sunulmakta, fen bilimlerine karşı oluşabilecek “zor, sıkıcı gibi” önyargılarının oluşmadan kırılması için dersler, laboratuvar deneyleri ve doğal ortamda uygulamalar ile işlenmektedir.

Matematik alanında öğrencilerimizin matematiğin günlük yaşamdaki yerini anlamaları için ise zekâ oyunları, Matematik Günleri gibi ek çalışmalar yapılmakta, böylece ders konularının çok daha kolay biçimde kavranması sağlanmaktadır.

Sosyal Bilimler ve Türkçe dersleri de yine öğrencilerin bu derslere doğal bir ilgi oluşturmaları için yıl boyunca geziler, konferanslar, izlenceler, yazar, iş adamı, akademisyen, meslek sahipleri sohbetleri ile işlenmektedir.

Yediiklim Bengi Koleji’nde öğrencilerimizin ulusal sınavlarda üstün başarı göstermeleri için, tüm ortaokul yaşamları boyunca büyük bir özen ile oluşturulmuş ders işleme yöntemleri ile konuları sevmeleri sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin öğrenmeye duydukları bu sevgi, sınav başarılarına ek olarak onları yaşamdaki büyük başarılara da taşımaktadır.

High five schoolgirl in ict class 2
ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Okulda uygulanan eğitim programı her dersin kendi içinde kazanımları;

  • Öğrenme
  • Öğretme etkinlikleri
  • Değerlendirme

olmak üzere üç boyutludur.

Öğrenciler her dersin her ünitesini oluşturan her bir konuyu tam öğrenmeden diğerine geçilmez. Okul kapsamlı değerlendirme programı ile her öğrencinin hangi kazanımda sorun yaşadığını anında tespit eder ve gerekli takviye çalışmaları ile tam öğrenme gerçekleştirilir.

BALIKESİR YEDİİKLİM ORTAOKUL PROGRAMIMIZDA;
  • Sınav öncesi tanılayıcı (diagnostik) değerlendirme ile öğrencinin konu eksiklerini tespit ederek, eksikliği olan öğrencilere Tamamlayıcı Etkinlikler düzenliyoruz.
  • Öğrenciye koçluk hizmeti, veliye danışmanlık hizmeti veriyoruz.
  • 7. sınıftan 8. sınıfa geçen öğrencilerimize yaz tatilinde sınav odaklı İşlevsel Programlar uyguluyoruz.
  • 8. sınıf öğrencilerimize hafta sonu Sınav Odaklı Program uyguluyoruz.
  • Roobotik, deney, yabancı dil, sanat, spor, kültür dersleri ile akademik alanda elde ettikleri başarıları, sosyal gelişimleri ile destekliyoruz.
İNGİLİZCE EĞİTİMİ

Yediiklim Bengi Koleji Ortaokulumuzda İngilizceye anadil seviyesinde hakim olacak bireyler yetiştirmek temel amaçlardan birisidir. Ortaokul dil öğrenimimizin hedefi öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’ndaki İngilizce Bağımsız Kullanıcı seviyesine ulaştırmaktır. Bunun için Yabancı dil eğitim kitapları titizlikle seçilir ve uluslararası kabul gören öğretim programları takip edilir.

5. ve 6. Sınıflarımız İngilizce Yabancı Dil Öğrenim sınıflarıdır. Türk ve yabancı öğretmenler ile yogun bir dil öğrenimine maruz kalan öğrencilerimiz bu sınıfların sonunda İngilizce olarak kendilerini ifade edebilecek, anlatılanı alayabilecek düzeye gelirler.

CLIL (Content and Language Integrated Learning), metodolojisi ile dil edinim programımız disiplinlerarası bir yaklaşımla sunulur. Bu çerçevede matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler gibi derslere ait konu ve içerikler yabancı dil derslerine entegre edilir. Böylelikle İngilizce ile diğer dersler arasında disiplinler arası ilişkiler kuran öğrencilerimiz, iletişim becerilerini okul içi etkinlikler, kulüp çalışmaları ve uluslararası projelerle geliştirirler.

Haftalık olarak yapılan online quizler ve ders içi ölçme ve değerlendirme ile öğrencilerimizin ingilizce seviyeleri takip edilir.

BRANŞ DERSLERİ
Türkçe

Ortaokulumuzda Türkçe öğretimi, yalnızca sözlü ve yazılı dil becerilerinin gelişimine odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda anlama, sorgulama, sentez yapma, değerlendirme ve tartışma gibi zihinsel becerilerin kazanımını da hedefler. Bu bağlamda, öğrencilerimizin okumayı alışkanlık haline getirmeleri ve entelektüel zevkleri gelişmiş bireyler olarak olayları farklı açılardan değerlendirmeleri amaçlanır. Yürütülen çalışmalar, kitap incelemeleri, yaratıcı yazarlık atölyeleri, yazar buluşmaları, münazaralar ve yarışmalar gibi etkinlikler içerir. Bu etkinlikler sayesinde, öğrenciler Türkçe çalışmalarını diğer disiplinlerle bütünleştirerek kendilerini çok yönlü olarak geliştirirler. Böylece, Türkçe dersi, öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneklerini güçlendirirken, iletişim becerilerini de zenginleştirir.

Ortaokulumuzda matematik dersi, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmek ve matematiksel kavramları derinlemesine anlamalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler ve uygulamalar içerir. Bu derste, öğrenciler öncelikle temel matematiksel kavramları öğrenir ve daha sonra bu kavramları karmaşık problemleri çözmek için kullanma becerilerini geliştirirler.

Matematiğin düşünme becerilerinin temeli olduğunun bilinci ile öğrencilerimizin matematiğe özgüven ile yaklaşmaları sağlanır. Öğrencilerimiz derslerde yorum yaparak, çeşitli bakış açıları geliştirerek ve çözümler üreterek matematiksel düşünme, muhakeme ve sorgulama becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Günlük hayatla ilişkilendirilen çalışmalar ve etkinlikler sayesinde edindikleri bilgileri sentezleyerek kullanır, matematiği ezberlemek yerine anlayarak ve yaşayarak öğrenirler. Ayrıca, yıl içinde düzenlenen Pi Günü gibi matematik temalı etkinlikler, öğrencilerimizin matematiği pratiğe dökerek öğrenmelerine olanak tanır.

Fen Bilimleri dersimizde, öğrencilerimizin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek, doğa olaylarını anlamalarını sağlamak ve bilimsel yöntemleri uygulamalarına olanak tanımak amacıyla çeşitli etkinlikler içerir. Bu derste, temel konular arasında fizik, kimya, biyoloji ve çevre bilimleri yer alır.

Öğrencilerimiz önce teorik bilgileri öğrenir; ardından bu bilgileri uygulamalı deneyler ve gözlemlerle pekiştirirler. Fen Bilimleri dersi, grup çalışmaları ve projelerle desteklenir. Öğrenciler, birlikte deneyler yaparak iş birliği yapmayı öğrenir ve sonuçları tartışarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler. Ayrıca, doğa gözlemleri ve saha çalışmaları gibi etkinlikler, çevre bilincini artırır ve bilimsel meraklarını tetikler.

Bu dersin bir diğer önemli yönü, teknoloji kullanımıdır. Öğrenciler, çeşitli bilimsel yazılımlar ve araçlar kullanarak verileri analiz eder ve grafikler oluştururlar. Böylece, bilimsel araştırma ve raporlama becerilerini de geliştirirler.

Sosyal Bilgiler dersimiz, öğrencilerimizin toplumsal ve kültürel bilinçlerini artırarak, kültürel mirasımıza duyarlı, ulusal ve evrensel değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmeyi hedefler. Türk kültürü ve tarihi ile birlikte, dünya üzerindeki farklı kültürel miraslar da incelenir. Bu sayede öğrenciler, farklı bakış açılarını değerlendirme ve kültürel çeşitliliği anlama fırsatı bulurlar. Grup çalışmaları ve projeler aracılığıyla, öğrenciler ulusal değerleri öğrenirken, aynı zamanda evrensel insan hakları ve sosyal adalet gibi önemli kavramları da benimserler.

Güncel olayların ve sosyal sorunların tartışıldığı derslerde, öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri gelişirken, toplumsal sorumluluk bilinci de artar. Kültürel etkinlikler ve saha ziyaretleri, öğrencilerin farklı kültürleri deneyimlemelerini ve kültürel mirasa duyarlılık kazanmalarını sağlar.

Kodlama ve Robotik dersimiz, öğrencilerin teknoloji okuryazarlığını artırırken, LEGO Education setleri ile yapılan tasarım ve programlama etkinlikleri sayesinde daha da zenginleşir. LEGO parçaları ile yapılan projeler, öğrencilerin mühendislik düşüncesini deneyimlemelerini sağlarken, aynı zamanda robot tasarımı ve inşası konusunda pratik deneyim kazandırır.

Dersin temel amacı, öğrencilere kodlama ve robotik kavramlarını öğretmek, bu konularda pratik deneyimler kazandırmaktır. Öğrenciler, çeşitli programlama dilleri ve araçları kullanarak algoritma geliştirme, program yazma ve robotları tasarlama gibi becerileri öğrenirler. Bu süreç, mantıksal düşünmeyi ve analitik yaklaşımı güçlendirir.

Müzik dersimiz, öğrencilerin müzikal yeteneklerini geliştirmek, müzik kültürünü anlamalarını sağlamak ve sanatsal ifade becerilerini artırmak amacıyla çeşitli etkinlikler içerir. Bu derste, öğrenciler piyano, gitar, keman, gibi enstrümanlar ile bireysel alırlar, böylece müzikal tekniklerini geliştirirler. Ayrıca, nota okuma, ritim, melodi ve armoni gibi müzik teorisi konuları işlenerek öğrencilerin müzikal anlayışları derinleştirilir. Koro çalışmaları, grup halinde şarkı söyleme deneyimi kazandırılır.

Yıl içinde düzenlenen konserlerde ve performanslarda yeteneklerini sergileme imkanı elde ederler; bu etkinlikler, özgüven kazanmalarına yardımcı olur. Ayrıca, müzik kulüplerine katılarak daha fazla pratik yapma ve farklı müzik projelerine dahil olma imkanı bulurlar. Müzik tarihi ve kültürü hakkında bilgi edinerek opera, klasik müzik ve caz gibi türleri tanıma fırsatı elde ederler.

Beden Eğitimi dersi, öğrencilerin fiziksel gelişimlerini desteklemek, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmak ve sosyal becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli etkinlikler içerir. Bu derste, öğrenciler farklı spor dallarını öğrenir, temel motor becerilerini geliştirir ve takım çalışması yapma fırsatı bulurlar. Öğrenciler, spor dallarının kurallarını öğrenirken, teknik ve taktik becerilerini de geliştirirler. Ayrıca, kondisyon artırıcı egzersizler, esneme hareketleri ve ısınma çalışmaları ile fiziksel dayanıklılıklarını güçlendirirler.

Ayrıca okulumuzda;

  • Küçükler kategorisinde 5. ve 6. sınıftan seçilen öğrencilerimizin oluşturduğu, voleybol, futbol, yüzme triatlon
  • Yıldızlar kategorisinde 7. ve 8. sınıftan seçilen öğrencilerimizin oluşturduğu, voleybol, futbol, yüzme triatlon takımlarımız vardır.

Ortaokul rehberlik çalışmaları, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan kapsamlı bir programdır. Bu çalışmalarda, rehber öğretmenler bireysel danışmanlık yaparak öğrencilerin sorunlarını dinler, ihtiyaçlarını belirler ve çözüm önerileri sunar.

Öğrencilere ders çalışma teknikleri, zaman yönetimi ve hedef belirleme gibi konularda akademik destek sağlanarak başarılarının artması desteklenir.Sınav hazırlığı sürecinde bireysel olarak çalışan rehber öğretmenler, öğrencilere stres yönetimi ve etkili sınav teknikleri konusunda rehberlik eder. Öğrencilerin hedef koyma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olarak, kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemelerini teşvik ederler.