İlkokulumuzda Eğitim
Yediiklim Bengi Koleji İlkokulu’nda ezberci değil deneylerle, yaparak-yaşayarak, öğrenen ve akıl oyunları ile üst düzey düşünme becerilerine sahip, robotik dersleri ile bilişim teknolojilerinde donanımlı, yabancı dil, sanat, spor, kültür dersleri ile sosyal iletişim becerisi yüksek, öz güven ve öz denetim becerilerine sahip bireyler yetiştiriyoruz.
Öğrencilerin istenilen akademik başarıya ulaşabilmeleri için hem gerçek hem yaşam odaklı hemde mevcut MEB eğitim sistemiyle tutarlı çok yönlü bir eğitim hizmeti yürütüyoruz.
Yediiklim Bengi Koleji İlkokulu’nda eşsiz ve mükemmel bir eğitim anlayışıyla deneyimli sınıf ve branş öğretmenlerimiz öncülüğünde geleceğin nesillerini yetiştiriyoruz.

BRANŞ DERSLERİMİZ
Yediiklim Bengi Koleji İlkokulu’nda branş derslerimiz uzman branş öğretmenlerimiz ile, özel tasarlanmış atölye ve laboratuvarlarda yapılmaktadır. Branş derslerimiz;
- Kodlama ve Robotik (LEGO Education setleri ile işlenir)
- Görsel Sanatlar
- Beden Eğitimi
- Müzik
- Satranç
- Akıl Oyunları
- Yaratıcı Drama
- Çocuklarla Felsefe (P4C)
- STEM (3. ve 4. Sınıflar)
ve dönemsel olarak açılan öğrencilerimizin analitik düşünme becerilerini geliştiren seçmeli derslerimizden oluşmaktadır.
Her çocuğun ayrı bir dünya olduğu düşüncesi felsefesinde olan Yediiklim Bengi Koleji tüm öğrencilerine nitelikli bir eğitim vermeyi ilke edinmiştir. Okulumuzun MEB temelli, farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş müfredatının, uygulanma aşamaları ve verimliliği ders bazında takip edilmektedir.
NEDEN FARKLILAŞTIRILMIŞ VE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI
- Farklılaştırılmış öğretim tasarımı öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre tasarlanır.
- Öğrenme sürecinde ilgi, merak, keşif gibi süreçleri harekete geçirir.
- Öz güveni ve atılganlığı geliştirir.
- 21. Yüzyıl becerilerinin gerçekleştirilmesinde önemli bir etkendir.
- Hayat ve okul arasında bağlantıyı kurmada etkilidir. Böylece öğrenci dersleri yaşamla bağdaştırabilir.
- Öğrenme sürecinde gerçek yaşam deneyimlerinden hareket eder.
- Motivasyonu arttırır ve öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirir.
İNGİLİZCE EĞİTİMİ
Yediiklim Bengi Koleji İlkokulu'ndaİngilizceye anadil seviyesinde hakim olacak bireyler yetiştirmek temel amaçlardan birisidir. İlkokul dil öğrenimimizin hedefi öğrencilerimizi Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’ndaki İngilizce Temel Kullanıcı seviyesine ulaştırmaktır. Bunun için Yabancı dil eğitim kitapları titizlikle seçilir, öğrencilerimiz Türk ve yabancı öğretmenler eşliğinde uluslararası kabul gören öğretim programlarını tamamlarlar.
Dil edinim programımızda öğrencilerimizin yaşlarına ve ilgi alanlarına göre seçilmiş temalar disiplinlerarası bir yaklaşımla sunulur. Bu çerçevede İngilizce derslerinde dil becerilerinin yanı sıra Fen, ve Hayat Bilgisi alanlarında da çalışmalar yapan öğrencilerimiz, iletişim becerilerini okul içi etkinlikler, kulüp çalışmaları ve uluslararası projelerle geliştirirler.
Haftalık olarak yapılan online quizler ve ders içi ölçme ve değerlendirme ile öğrencilerimizin ingilizce seviyeleri takip edilir.
SINIF ÖĞRETMENİ DERSLERİMİZ
İlkokulumuzda; Matematik, öğrencilerin somut dönem becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde günlük hayatla ilişkilendirilerek öğretilir; bu sayede çocuklar matematiği eğlenceli bir oyun gibi deneyimlerler. Türkçe dersinde ise öğrenciler, okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri üzerinde çalışarak özgün ve yaratıcı ifade stilleri oluşturur, sözcük dağarcıklarını zenginleştirirler. Fen Bilimleri dersi, doğanın dilini keşfetmeye yönelik atölye çalışmalarıyla doludur ve enerji dönüşümü ile çevre sorumluluklarını öğrenmelerini sağlar. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde, insanlık tarihi, toplumsal yaşam kuralları ve kültürel değerler üzerinde durularak, öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri geliştirilirken, özgün bakış açılarına sahip bireyler olmaları teşvik edilir. Böylece, ilkokul dersleri, çocukların hem akademik hem de sosyal gelişimlerine önemli katkılarda bulunur.
Senin Dersin
Bu ders, ilkokul öğrencilerinin araştırma yapma, bilgi toplama ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik etkili bir öğrenme deneyimi sunar. Öğrenciler, ilgi duydukları bir konu seçerek bu konu üzerine araştırma yaparlar ve bu bilgileri analiz ederek, konuyla ilgili çeşitli hazırlıklar yaparlar.
Ders sırasında, öğretmen rehberliğinde, seçtikleri konuyu yaptıkları hazırlıklar doğrultusunda sınıf arkadaşlarına anlatma fırsatı bulurlar. Bu süreç, çocukların iletişim becerilerini, özgüvenlerini ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Yaratıcı Yazın
Yaratıcı Yazın dersimiz, öğrencilerin hayal gücünü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmeye yönelik eğlenceli bir derstir. Bu derste, çocuklar sürprizlerle dolu bir maceraya atılma fırsatı bulur; hem hikaye yazacak hem de kendi eserlerini resimlerler.
Bu derste öğrenciler, okudukları kitapları yorumlayarak ve kitapta gördükleri resimlere kendi hayal güçlerini katarak yeni hikayeler oluştururlar. Bu süreç, çocukların eleştirel düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını pekiştirirken, aynı zamanda yazılı anlatım becerilerini geliştirmelerine olanak tanır. Öğrenciler, hikaye kurgulama, karakter oluşturma ve olayları hayal etme gibi önemli yazma becerilerini deneyimleyerek, kendilerini ifade etme yeteneklerini artırırlar.
Yazma Becerileri
Geleceğin yazarlarını keşfetmek için ilkokulumuzda uygulanan Yazma Becerileri dersimiz, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini, eğlenirken yeni nesil etkinliklerle geliştirmelerini hedefler.
Bu ders, çocukları motive eden çeşitli aktivitelerle zenginleştirilmiştir ve bu sayede yazma alışkanlıklarını güçlendirirken özgüvenlerini de artırır. Öğrenciler, hayal güçlerini harekete geçiren etkinliklerle yazılı anlatımda daha yaratıcı ve etkili olmaya teşvik edilir. Ayrıca, dil bilgisi kurallarını pekiştirmelerine yardımcı olarak, yazılı ifade yeteneklerini geliştirir. Bu süreç, çocukların kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlar ve yazma becerilerinin temellerini sağlamlaştırır.
Atasözleri ve Deyimler
Atasözleri ve Deyimler dersimiz, çocukların dil becerilerini geliştirmek ve Türk kültürünü anlamalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler içerir. Ders, öğrencilerin atasözleri ve deyimlerin anlamlarını, kullanım yerlerini ve önemini öğrenmelerine odaklanır.
Bu dersimizde farklı atasözleri ve deyimlerin tanıtımı yapılır ve bu sözlerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceği gösterilir. Etkileşimli oyunlar ve aktivitelerle, öğrenciler eğlenceli bir şekilde öğrenir ve atasözlerini tamamlamaya yönelik görevler üstlenirler. Öğrencilerimizin öğrendikleri deyimleri yaratıcı bir biçimde ifade etmeleri için hikaye anlatımı ve canlandırmalar yapılır.
Okuvaryum
Okuvaryum dersimiz, çocukların okuma becerilerini geliştirmek, dil ve iletişim yeteneklerini artırmak amacıyla çeşitli etkinlikler ve uygulamalar içeren bir derstir. Bu ders, öğrencilerin okuma alışkanlıklarını pekiştirmek ve kelime dağarcıklarını genişletmek için eğlenceli ve etkileşimli bir ortam sunar.
Dersin içeriğinde, öncelikle okumaya yönelik çeşitli oyunlar ve aktiviteler yer alır; bu sayede çocuklar okuma becerilerini geliştirirken eğlenirler. Ayrıca, kelime avı, bulmacalar ve yazılı etkinlikler gibi aktivitelerle öğrencilerin kelime dağarcıkları zenginleştirilir. Gruplar halinde yapılan tartışmalar ve projeler, iş birliği yapma becerilerini geliştirirken sosyal etkileşimleri güçlendirir.
Problem Atölyesi
Problem Atölyesi dersimiz, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek ve matematiksel düşünme yetilerini artırmak amacıyla tasarlanmış bir programdır. Bu ders, yeni nesil sorularla zenginleştirilmiş bir içerik sunarak, öğrencilere kazanım odaklı bir öğrenme deneyimi sağlar. Görsel okuma, yorumlama ve değerlendirme gibi becerilerin ön planda tutulduğu bu ders, öğrencilerin çeşitli düşünme yollarını keşfetmelerine olanak tanır.
Aktif katılımı teşvik eden etkinlikler ve etkileşimli materyallerle desteklenen Problem Atölyesi dersimiz, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini güçlendirirken, aynı zamanda matematiksel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmelerine yardımcı olur. Böylece, dersin sonunda öğrenciler, problem çözme süreçlerini daha etkili bir şekilde uygulayabilir hale gelirler.
Muhteşem Matematik
Muhteşem Matematik dersimiz, çocukların matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi ve matematiği eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlamayı amaçlayan dinamik bir programdır. Bu ders, temel matematik kavramlarının yanı sıra problem çözme stratejileri, mantık yürütme, sayısal beceriler ve analitik düşünme gibi önemli becerileri de kapsar.
Öğrenciler, çeşitli oyunlar, aktiviteler ve etkileşimli materyallerle matematiksel kavramları keşfederken, aynı zamanda günlük yaşamlarında matematiğin nasıl uygulanabileceğini öğrenirler. Görsel ve somut materyallerin kullanılması, öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarına ve matematiği keyifli bir deneyim haline getirmelerine yardımcı olur. Muhteşem Matematik dersimizde, öğrencilerimiz matematiksel düşüncelerini güçlendirirken, aynı zamanda özgüvenlerini arttırırlar.
Meraklı Kaşif
Meraklı Kaşif dersimiz, çocukların bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik kapsamlı bir program sunar. Bu ders, algılama, dikkat, mantık, akıl yürütme, işlem becerisi, sözel ve sayısal yetenekler ile eleştirel düşünme gibi önemli becerilerin geliştirilmesini hedefler.
Klasik eğitim anlayışındaki bilgi aktarım yöntemlerinden farklı olarak, bu ders bilgi analizi, sentezi ve transferi üzerine odaklanarak yeni problemlerin çözümüne yönelir. Görselliğin ön planda tutulduğu özgün etkinlikler sayesinde çocuklara yeni ve farklı bakış açıları kazandırılır. Düşünme becerileri etkinlikleri, üretken düşünmeyi teşvik ederken, sistemli ve bütünsel bir düşünce geliştirmeye de katkı sağlar. Sonuç olarak, Meraklı Kaşif dersimiz, akademik başarıyı artırmanın ötesinde, çocukların hayat boyu ihtiyaç duyacakları önemli becerileri kazanmalarını hedefler.
BRANŞ DERSLERİMİZ
Yaratıcı Drama
İlkokul yaratıcı drama derslerimiz, çocukların kendilerini ifade etmeleri ve hayal güçlerini kullanarak sosyal becerilerini geliştirmeleri için çeşitli eğlenceli etkinlikler sunar. Bu dersler, çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerine önemli katkılarda bulunur.
Bu doğaçlama süreçleri ile yapılan derslerimiz öğrencilerimize, yaratıcılıklarını sergilemelerine ve hızlı düşünme yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır. Rol oynama etkinlikleri ile öğrencilere farklı karakterler üstlenerek empati kurmalarını sağlarken, sosyal becerilerini de güçlendirilir. Hikaye anlatımı, yaratıcı drama dersinin bir diğer önemli unsuru olarak öne çıkar. Çocuklar, kendi hikayelerini yazma veya mevcut hikayeleri canlandırma fırsatı bulurlar. Bu aktiviteler, anlatım yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olurken, hayal güçlerini de zenginleştirir. Beden dili ve yüz ifadelerini kullanarak hissettiklerini ifade etme pratiği, duygusal ifadelerini güçlendirir. Bu süreç, çocukların duygu ve düşüncelerini daha açık bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olur.
Görsel Sanatlar
İlkokul görsel sanatlar dersimizde, çocukların yaratıcılıklarını geliştirmek ve sanatsal ifade becerilerini desteklemek amacıyla çeşitli etkinlikler gerçekleştirilir. Bu dersler genellikle resim çalışmalarıyla başlar; çocuklar farklı malzemeler (sulu boya, pastel, akrilik) kullanarak resim yaparak renkleri tanır ve hayal güçlerini kullanma fırsatı bulurlar. Temel çizim teknikleri öğretilerek, öğrenciler nesneleri ve manzaraları çizerek gözlem becerilerini geliştirirler. Ayrıca, kolaj ve kesme-yapıştırma aktiviteleri, farklı malzemeleri bir araya getirerek yaratıcı düşünme ve el becerilerini artırmalarına yardımcı olur.
Hacim çalışmaları kapsamında, kil, oyun hamuru veya diğer üç boyutlu malzemeler kullanarak heykel veya yapılar oluşturma fırsatı bulurlar; bu da mekansal düşünme yeteneklerini geliştirir. Sanat tarihi ve sanatçı tanıtımı ile ünlü sanatçılar ve farklı sanat akımları hakkında bilgi verilerek çocukların sanata dair farkındalıkları artırılır. Doğadan ilham alarak yapılan sanat çalışmaları, çevrelerine olan duyarlılıklarını güçlendirir.
Müzik
İlkokul müzik dersimizde, çocukların müzikle etkileşimde bulunmaları ve müziksel becerilerini geliştirmeleri amacıyla çeşitli aktiviteler gerçekleştirilir. Dersler genellikle şarkı söyleme ile başlar; öğrenciler farklı türlerdeki şarkıları öğrenirken vokal becerilerini geliştirirler. Ritim çalışmaları, davullar ve marakas gibi aletler kullanılarak yapılır, bu da ritim duygusu ve zamanlama becerilerini artırır.
Müzik dinleme etkinlikleriyle çocuklar farklı müzik türlerini keşfeder, hareket ve danslar ise bedenlerini müzikle ifade etmelerini sağlar. Eğlenceli müzikal oyunlar, müzik terimlerini öğrenmelerine yardımcı olurken, enstrüman tanıtımları ve basit çalma fırsatları müziksel yeteneklerini keşfetmelerine katkıda bulunur. Doğaçlama çalışmaları yaratıcılıklarını geliştirirken, müzik terimlerini öğrenmeleri temel bilgilerini pekiştirir.
STEM
İlkokul STEM derslerimizde, çocukların bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında temel bilgileri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli aktiviteler gerçekleştirilir. Bu dersler, çocukların merakını teşvik ederken, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir ortam sunar.
Derslerde, öğrenciler önce basit deneyler yaparak bilimsel yöntemleri öğrenir; gözlem yapma, hipotez oluşturma, veri toplama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirirler. Ayrıca, mühendislik tasarım sürecini uygulayarak belirli problemleri çözmek için fikir geliştirme, prototip oluşturma ve test etme aşamalarını deneyimlerler. Çocuklar, doğa gözlemleri yaparak çevre bilincini artırır ve basit ekolojik projeler üzerinde çalışarak bilimsel bilgi ile çevre duyarlılığını birleştirirler. STEM derslerimizde genellikle proje tabanlı öğrenme, iş birliği ve etkileşimli öğretim yöntemleri kullanılır; öğrenciler grup çalışmaları ve tartışmalar aracılığıyla bilgilerini pekiştirir.
Satranç
İlkokul satranç dersimiz, çocukların zihinsel gelişimlerini destekleyen ve stratejik düşünme ile problem çözme becerilerini artıran önemli bir faaliyettir. Satranç, analitik düşünmeyi, planlamayı ve sabrı teşvik eden bir oyun olduğundan, ilkokul çağındaki çocuklar için oldukça faydalıdır. Bu eğitim, çocukların analiz yapma, mantık yürütme ve soyut düşünme becerilerini geliştirirken, karşılaştıkları sorunları çözme yeteneklerini de güçlendirir.
Oyun sırasında her hamle, bir problem oluşturur ve çocuklar bu problemleri çözmek için çeşitli stratejiler geliştirmek zorundadır. Ayrıca, satranç, çocukların uzun vadeli düşünme ve plan yapma becerilerini teşvik ederken, dikkatlerini toplama ve oyuna odaklanma yeteneklerini de artırır. Sosyal becerilerin gelişimi açısından da önemlidir; çocuklar rakipleriyle karşılaşırken saygı, sabır ve sporculuk ruhunu öğrenirler.
Kodlama ve Robotik
İlkokul Kodlama ve Robotik dersinde, çocukların teknoloji okuryazarlığını artırmak, problem çözme yeteneklerini geliştirmek ve yaratıcı düşünmeyi teşvik etmek amacıyla çeşitli aktiviteler gerçekleştirilir. Öncelikle, öğrencilere temel kodlama eğitimi verilir; görsel programlama dilleri (örneğin Scratch veya Blockly) kullanarak mantıksal düşünme ve algoritmik beceriler kazandırılır. Ardından, öğrenciler robot kitleri kullanarak basit robotlar tasarlar ve programlar, böylece mühendislik ve teknoloji konularında pratik deneyim elde ederler.
LEGO setleri, robotik ve kodlama derslerimizde önemli bir araç olarak kullanılır. Öğrenciler, LEGO parçalarını kullanarak farklı yapılar ve robotlar inşa ederler. Bu süreç, onların yaratıcılıklarını artırırken mühendislik becerilerini de geliştirir. Inşa ettikleri LEGO robotları programlayarak belirli görevleri yerine getirmelerini sağlamak, çocukların programlama mantığını anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, kodlama öğrenimini eğlenceli hale getirmek için çeşitli oyunlar ve aktiviteler düzenlenir; örneğin, robotlarının belirli bir yolu takip etmesini sağlamak için kod yazabilirler.
Beden Eğitimi
İlkokul beden eğitimi dersinde, çocukların fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek amacıyla çeşitli aktiviteler ve oyunlar gerçekleştirilir. Ders genellikle ısınma ve esneme hareketleriyle başlar, bu da kasların hazırlanmasını sağlar ve yaralanma riskini azaltır. Ardından, temel motor becerilerin geliştirilmesine yönelik aktiviteler yapılır; koşma, zıplama, yuvarlanma, fırlatma ve yakalama gibi hareketler, çocukların fiziksel gelişimlerine katkıda bulunur.
Ders sırasında takım oyunları (futbol, basketbol, voleybol gibi) ve bireysel oyunlar (yakalama, saklambaç gibi) düzenlenir. Bu oyunlar, çocukların sosyal etkileşimlerini artırırken iş birliği becerilerini de geliştirir. Ayrıca, denge ve koordinasyon aktiviteleri ile çocukların bu becerileri güçlendirilir. Hedefleme oyunları oynanarak çocukların odaklanma ve isabet yeteneklerini artırır.
Akıl Oyunları
Akıl oyunları dersimiz, çocukların mantıksal düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi amaçlayan eğlenceli ve etkileşimli bir öğrenme ortamıdır. Akıl Oyunları dersimizde yıl boyunca çocuklara çeşitli oyunlar öğretilir.
Flip The Fun, çocukların stratejik düşünme becerilerini geliştirirken, Hikaye Küpleri hayal gücünü kullanarak yaratıcı hikayeler oluşturmayı teşvik eder. Pratik Bardaklar oyunu, hız ve koordinasyonu artırırken, Q-Bitz görsel algı ve dikkat becerilerini test eder. Reversi gibi klasik oyunlar, stratejik düşünmeyi ve planlama yeteneğini geliştirmeye yardımcı olur.
Pentagon, Küre ve Becerikli Yapılar gibi oyunlar, çocukların mekansal düşünme becerilerini güçlendirir ve üç boyutlu düşünme yetilerini pekiştirir. Tik Tak Bomm ve Equilibro ise denge ve strateji gerektiren oyunlardır, bu da çocukların odaklanma ve sabır becerilerini arttırır. Abluka oyunu, çocukların dikkatini ve stratejik düşünme becerilerini test ederken, Motif oyunu ise görsel algı ve desen tanıma yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Her iki oyun da çocukların analitik düşünme becerilerini zenginleştirir.