Geri

Anaokulumuzda Eğitim

Yediiklim Bengi Koleji’nde öğrenme yolculuğu okul öncesinde başlar. Anaokulu çocuğun sosyalleşebileceği ilk toplumsal alandır. Bu sebeple okul öncesi eğitimi çocuklarımızın kişilikleri ve eğitimleri için son derece önemlidir. Mutlu çocuk öğrenir düşüncesi ile onlar için oyun temelli eğitim programı uyguluyoruz. Şarkılar söyledikleri, oyunlar oynadıkları, resim yaptıkları, deneysel projeler yaptıkları derslerimizde öğrencilerimizin ilgi, yetenek ve kendilerini fark etmelerine olanak tanıyoruz. Tüm duygu ve yaratıcılıklarını kullanarak, gözlem yaparak, grup çalışmasının zevkine vararak, problem çözerek öğrendiklerini yaşama geçiriyorlar. Çocuklarımız yaşam becerilerini geliştirirken güvende olduklarını hissedecekleri ortamlar yaratıyoruz. Kendini fark eden ve hedeflerini kendi becerilerini geliştirmek üzerine kurgulayan öğrencimizin gelişimine katkı sağlamak hedeflerine ulaştırmak, özgüven oluşturmak için özgün müfredat programımızı ve Erken Dönem Yabancı Dil Programımızı uyguluyor, bilişsel ve sosyal gelişimlerini sürekli takip ediyoruz.

Pretty blonde girl painting face
NELER ÖĞRETİYORUZ

Beraberce yaşamayı öğretiyoruz;
Paylaşma, Kardeşlik, Sıra olma, Saygı

 
HANGİ YOLLA ÖĞRETİYORUZ

Çocuklar;
Merak ederek, Sorarak, Eğlenerek, İlgi alanlarını güçlü yanlarını geliştiriyorlar
Çocuklar;
Tüm duygu ve yaratıcılıklarını kullanarak, Gözlem yaparak, Grup çalışmasının zevkine vararak, Problem çözerek öğrendiklerini yaşama geçiriyorlar.

BALIKESİR YEDİİKLİM ANAOKULU OLARAK;
  • Proje temelli eğitim yaklaşımıyla,
  • Görsellerle destekleyerek,
  • Yaparak, yaşayarak, öğrenme temelli yaklaşımla,
  • Howard Gardner'ın, Montesorri'nin, yaklaşımları ile Hing/Scope, SCRAMPER, GEMS gibi eğitimsel yaklaşımlardan faydalanarak çalışmalarımızı hazırlıyoruz.
Öğretmen faktörünün öneminin büyük olması nedeni ile öğretmenlerimize tüm öğretme tekniklerini hizmet içi eğitim yolu ile veriyoruz.
İNGİLİZCE EĞİTİMİ

Yediiklim Bengi Koleji anaokulu İngilize dil edinim programımızda, öğrencilerimizin yabancı dilde iletişim konusunda farkındalık kazanmaları ve temel İngilizce becerilerini edinmeleri hedeflenir. Önceliğimiz öğrencilerimizin İngilizce dinleme, anlama ve konuşma becerilerini geliştirmeleridir.
 
Türk ve yabancı öğretmenler eşliğinde işlenen derslerimizde yaş grubunun özellikleri ve ilgi alanları dikkate alınarak hazırlanan programımız hikâyeler, tekerlemeler, şarkılar, drama çalışmaları ve projeler eşliğinde uygulanır. Programımızda öğrencilerimize sözcük bilgisi ve temel cümle kalıplarını kullanabilme becerisi kazandırılır.

Yaş grubuna özel hazırlanan ders programlarımız, yaş gurubuna özel eğitim almış İngilizce öğretmenleri eşliğinde, oyunsal aktivitelerle yürütülür.

OYNARKEN ÖĞRENİYORUM / SINIF ÖĞRETMENİ ETKİNLİKLERİ

Anaokulu eğitimi bir öğrencinin hayatının en önemli kazanımlarını edindiği eğitim dönemidir. Bu dönemde oyun süreci en etkili öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşım, çocukların doğal meraklarını ve enerjilerini kullanarak öğrenmelerini destekler.
Anaokulumuzdaki oyunlaştırılmış dersler, çocukların sıkılmadan aktif katılım göstermelerini sağlar. Bu durum, öğrenme motivasyonlarını artırır ve bilgilerin daha kalıcı hale gelmesine yardımcı olur. Oyun, çocukların odaklanma sürelerini uzatırken, aynı zamanda öğrenmeyi eğlenceli bir hale getirir. Yapılan grup oyunları ve iş birliği gerektiren aktiviteler, çocukların iletişim kurma, paylaşma ve empati geliştirme yeteneklerini artırır. Bu sosyal etkileşimler, çocukların duygusal zekalarını zenginleştirirken, arkadaşlık ilişkilerini de güçlendirir.
Oynarken Öğreniyorum yaklaşımızın bir olumlu etkisi ile çocukların okulu sıkıcı bir yer olarak görmelerinin önüne geçmesidir. Eğlenceli ve etkileşimli öğrenme deneyimleri, çocukların okula olan ilgilerini artırır ve olumlu bir okul algısı oluşturur. Bu durum, onların eğitim hayatları boyunca daha başarılı olmalarına katkıda bulunur; çünkü öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirirler.

DİĞER DERSLERİMİZ
Yaratıcı Drama

Yaratıcı Drama dersimiz ile, çocukların duygusal ifadelerini güçlendirmeleri, beden dili ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirmeleri, duygularını, düşüncelerini ve hayallerini ifade etmelerine yardımcı olmak ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak sağlanır.

Öğrencilerimiz hayal güçlerini kullanarak, aynı zamanda güvenli bir ortamda kendilerini ifade ederler. Çocuklar, farklı karakterlere bürünerek, çeşitli senaryoları canlandırarak ve grup oyunlarına katılarak, empati ve iş birliği becerilerini geliştirirler.

Anaokulumuzda görsel sanatlar dersimiz, çocukların çok yönlü düşünme becerilerini artırmayı ve duygusal ifadelerini geliştirmeyi hedefler. Sanat yoluyla duygu ve düşüncelerini dışa vurabilen çocuklar, kendilerini daha iyi ifade edebilir ve özgüvenlerini artırabilirler.

Görsel Sanatlar dersimizde öğrencilerimiz pastel, akrilik, sulu boya, yoğurma maddeleri, atık materyaller ve teknikler ile resim, baskı, kolaj, üç boyutlu çalışmalar yaparak renkleri, biçimleri ve dokuları tanımaları, el-göz-beyin koordinasyonlarını geliştirmeleri, çok yönlü düşünmeleri ve üretmeleri amaçlanır.

Anaokulumuzda müzik dersi ile, çocukların duygusal, sosyal, bilişsel gelişimlerini destekleyerek ve müziği doğal yollarla keşfetmelerine olanak tanımaktadır. Müzik dersi, çocukların ritim, melodi ve armoni gibi temel müzik unsurlarını anlamalarını sağlar.  Öğrencilerimiz müzik aletleriyle sesleri keşfeder, doğaçlama yapar ve grup içinde iş birliği becerilerini geliştirirler.

Şarkı söyleme ve dans etme gibi aktiviteler, duygusal ifadelerini güçlendirirken sosyal etkileşimi teşvik eder. Ayrıca, dikkat ve dinleme becerilerini geliştirir, bilişsel gelişimlerine katkıda bulunur.

Anaokulu STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) dersimizde, çocukların erken yaşta bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek, problem çözme yeteneklerini artırmak ve yaratıcı bir şekilde keşfetmeleri sağlamaktır. Bu ders, çocukların merak duygusunu teşvik ederken, aynı zamanda analitik düşünme ve eleştirel sorgulama becerilerini de destekler.

Çocuklar, doğa olaylarını gözlemleyerek, basit deneyler yaparak veya mühendislik projeleri oluşturarak öğrenirler. Çocuklar, karşılaştıkları zorlukları çözmek için farklı stratejiler denemeye teşvik edilerek problem çözme yeteneklerini geliştirmeleri sağlanır. Ayrıca, STEM dersleri, teknoloji ve mühendislik alanında temel bilgiler edinmelerine yardımcı olur. 

Satranç, çocuklara analitik düşünme, planlama ve karar verme gibi önemli becerileri kazandırırken, aynı zamanda dikkat ve odaklanma yeteneklerini de güçlendirir. Arkadaşlarıyla birlikte oyun oynayan çocuklar arasında iletişimi ve iş birliğini teşvik eder. Satranç dersimiz ile, öğrencilerimiz kurallara uyma, sırayla oynama ve sporculuk ruhunu geliştirme gibi sosyal beceriler kazanırlar. Oyun sırasında karşılaştıkları zorluklar, onlara sabır ve dayanıklılık gibi değerli yaşam becerilerini öğretir. 

Anaokulumuzda Kodlama ve Robotik dersi ile, çocukların erken yaşta teknoloji okuryazarlığını geliştirmek, problem çözme yeteneklerini artırmak ve yaratıcı düşünme becerilerini desteklemek hedeflenir.

LEGO setleri dersimizde sıkça kullanılır. Öğrencilerimiz, LEGO parçalarını kullanarak kendi robotlarını tasarlar ve inşa ederler. Bu süreç, onların mantıksal düşünme becerilerini geliştirirken, aynı zamanda motor becerilerini de güçlendirir. 

Beden eğitimi derslerimiz, çocukların denge, koordinasyon, esneklik ve dayanıklılık gibi temel motor becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli oyunlar ve aktiviteler içerir. Bu süreç, çocukların bedensel farkındalıklarını artırırken, aynı zamanda kas gelişimlerini de destekler. 

Ayrıca, beden eğitimi dersi, çocuklara sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırmayı amaçlar. Fiziksel aktivitenin önemi, sağlıklı beslenme ve hijyen konuları derslerde ele alınarak, çocukların bu konulardaki bilinçlenmeleri sağlanır.